Powered By Blogger

čtvrtek 25. října 2012

What's in my hospital bag? aneb Co zabalit do porodnice?

Zdravím všechny,

jelikož se můj pobyt v porodnici blíží naprosto nezadržitelně, dnes se s vámi podělím o obsah mojí tašky do porodnice. Je pravda, že jsem s tím dost bojovala. Předně, hlavně toho s sebou nechci mít moc. Naštěstí Apolinář vyžaduje minimalistickou výbavu, kterou jsem si dovolila vylepšit dle vlastního nejlepšího uvážení. Tady je vzorek toho, co mám sbaleno:


Tak tedy:

  • župan (na porodní sál) -  doporučuje nemocnice, tak ho mám - nicméně mi přijde divný pohybovat se mezi lidma v županu, mám pocit, že se člověk automaticky dostává do pozice "chudák pacient", což mi moc radost nedělá, ale budiž
  • bačkory - mám crocsy, měly by vyhovovat
  • kosmetika - většinou vzorková, snad to bude stačit
  • ručníky - mám radši 3...
  • ponožky - koupila jsem si podkolenky, zasloužím si trošku rozmazlování ;-)
  • energetické bonbóny - mám něco s hroznovým cukrem z lékárny
  • pití - nemám...
  • kojící podprsenky - 2x
  • vložky do podprsenky
  • jednorázové kalhotky -  mám dvoje (díky, Péťo :-)), potom mám bombarďáky, které použiju taky\ jenom jednou...
  • noční košile - stejné jako se županem, nejsem nemocná, ale těhotná... mám kraťasy a tílka...
  • antibakterální gel na ruce 
  • vlhčený toaleťák 
  • nafukovací kruh - druhé díky pro Péťu
  • pro mimčo: plenky od 2. dne + vlhčené ubrousky, čepičku, dudlík, bepanthen
  • formuláře: těhotenská průkazka, občanka, kartička pojišťovny, dotazníky (matrika, epidurál, souhlas s hospitalizací)
Je toho moc nebo málo? Předem díky za vaše postřehy.

Marie S.

5 komentářů:

  1. Joo, tyhle plenky jsou dobry!
    Ubrousky bych vzala bilej obal-sensitive, tyhle zeleny jsou moc parfemovany.
    Nocni kosile i zupan urcite uzijes hodne, je to praktictejsi. Kratasy ne, vzhledem ke sprchovani kazdy 2h, vizite atd :)
    Vlhceny toaletak netreba, sprcha neustale :D a kdyz uz tak taky bilej obal (sensitive, bez vune). Denisa

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, s tou noční košilí uvidím. Prý mají u Apolináře erární, takže si nemáme brát nic. Takže to oblečení je spíš jako doplněk kvůli návštěvám. Přece jenom, před návštěvou v košili a županu doma nechodím. Bez vlhčenýho toaleťáku neopouštím byt na víc než 1 den nikdy ;-) Díky za tip na ty ubrousky, asi je vyměním. Na kurzu navíc říkali, že dětské sestry ještě ubrousky před použitím vymývají vodou.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj no je to poprvé co tak přispívám nějakým komentářem, ale jelikož jsem podruhé těhotná 24+2tt a doma mám 16měsícčního chlapečka. Opět pokukuji po kompletaci výbavy a na co tentokrát nemám zapomenout :-) atd. Tak jestli mohu ráda se podělím o svou zkušenost. V porodnici jsem nosila jejich košile byly na to období sprcha, kojení, ukazování atd. nejlepší. S sebou jsem měla jako ty tílka a kraťasy :-). Župan nesnáším ani doma a nakonec jsem ho potřebovala když lítáš v těch porodnických kalhotkách, obří vložce a neforemné košili po chodbě (třeba nutně za sestřičkama) jsi ráda, že jej máš :-). Porodnické kalhotky jsou lepší takové dražší natahovací a jakoby látkové. Vím, že jsem jich i dost spotřebovala. Porodnické vložky jsou skvělé ty co máš! Já potřebovala, ale více balení teď mám nachystané 6balíků. Ručníků si teď beru kvanta(už kvůli špinění a opravdu co cca 1hodinu sprše) nestačili usychat. Doporučuji ještě tantum rosa je to na oplachování na spodek. Cenově cca 150kč. Vlhčený toaleťák nechej doma :-) taky jsem brala a zbytečně. Stejně radí čůrat do sprchy jelikož rovnou oplachuješ a je to i pohodlnější. Takže intim gel a sprcháč nějaký né moc parfémovaný jak to stéká po těle dost to štípe (já měla velký nástřih). Bepanthen super věc i na bradavky nemusíš před kojením umývat. Vlhčené ubrousky babylove kupujeme cca od 6měsíců synových do té doby mu vadily na dupce takže jsme kupovali huggies zelené a růžové jsou měkčí na ten čerstvý zadeček. Kojící podprsenku jsem využila jednou. Laktační poradkyně radily nenosit po porodu jelikož stažení prsou nepřispívá nalití prsou. Takže pěkně na volno. 3.Den už jsem jí měla na sobě jelikož držela sběrače mléka (mléko nepřijde na zbyt, bradavky větrají a je to celkově příjemné), jen taková malá rada o investici kup si pár pratelných jelikož jestli ti potečou prsa co mě tak těch balíků jednorázových prsních vložek bude kvanta (finančně docela zajímavé měla jsem i 3-4balíky na den) prostě teklo jak šílené než jsem o mlíko stejně přišla :-( Teď mám koupené 5ks pratelných a nějaké balíky jednorázových. A je fajn mít kojící polštář určitě přispívá k lepší pohodlnosti u kojení. Tak snad jsem nijak neurazila. POuze má zkušenost každá to má jiné tak maminko hodně sil zdravé miminko a hlavně NO STRES s pozdravem Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Jani moc děkuju za vyčerpávající rady, už to mám úspěšně za sebou, ale snad nerodím naposledy :-) ostatní určitě taky ocení. Držím palce, ať je to u tebe taky v pořádku...

    OdpovědětVymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. Připojte se i do sítě přátel Google...
Marie