Powered By Blogger

úterý 25. března 2014

Šestá nemoc - co to je?

Jsem asi vážně nezodpovědná matka. Píšu si tu na blog, jak malou trápí zoubky a ona přitom chuděra měla šestou nemoc. Co to je? No to jsem se taky ptala. Asi bych měla mít všechny hlavní dětské nemoci a jejich příznaky nastudovány. Ale znáte to, v ideálním světě... Navíc, když jsem já byla malá, o žádné páté ani šesté nemoci se vůbec nemluvilo. 

Takže dneska mám pro vás pár faktů, které by se mi byly bývaly hodily znát...

Šestá nemoc - běžné virové infekční onemocnění dětí ve věku šest měsíců až dvou let. Přenáší se slinami nebo vzduchem, takže je to prostě loterie, jestli to vaše dítko chytne. Příznaky? Nejdřív z ničeho nic vysoké horečky kolem 39°C. To trvá asi kolem tří dní. Pak zase z ničeho nic horečka klesá a dítko se osype vyrážkou - většinou na trupu. Tahle vyrážka brzy zmizí a jakmile se to stane, dítě není infekční a může mezi ostatní. Vzniká doživotní imunita, takže podruhé už šestou nemoc nedostane. Léčba není, jen se tlumí horečka (hrozí febrilní křeče - a jestli máte malé dítě a nevíte, co to je, tak si nafackujte a jděte na www.google.... ;-))

Jak jsem pochopila z diskuse (ano, tlučte mne, projela jsem maminkovské diskuse...), hlavním prvním projevem je ta horečka, někdy průjem, někdy nechutenství, někdy zduřelé uzliny. Velmi často se proto nejdřív zaměňuje s růstem zoubků, jako se to stalo nám. Nebo občas některé dítko dostane chudák od pediatra antibiotika a následná vyrážka se pak může zaměnit s alergickou reakcí na ty antibiotika. Smůla. My jsme k pediatrovi samozřejmě nešli, jako správná krkavčí matka jsem prostě nasadila Nurofen na sražení teploty a domnělou bolest zoubků a vyčkávala jsem. Nebýt telefonátu s mojí kamarádkou a zkušenou matkou (která má všechny tyhle choroby v malíku), asi bych na pravou příčinu nepřišla. Možná večer, při koupání. Vyrážka je totiž dost světlá a není moc nápadná. 

No prostě krkavčí matka... nebo studený odchov, jak říká tchýně. Každopádně už je to za námi, jen jsem chtěla předat tuhle základní informaci dalším matkám, co nemají úplně nastudováno ;-)

nemocňák trpí...


Pokud se v tom chcete pošťourat, či se pobavit v diskusi, koukněte na www.sestanemoc.cz

A jak jste na tom vy? Taky krkavčí matky? Těším se brzy u veselejšího tématu...

M.

8 komentářů:

  1. Jaka krkavci matka? Myslim, ze jsi nic nezanedbala, stejne se to neda lecit ;-) My mame za sebou patou nemoc v kombinaci jeste s nemoci Usta ruce nohy, 40 horecky 10 dni v kuse, to tepr stoji za to. A pak jsem to od Sary chytila sama a zbavovala se toho 2 mesice. Do te doby jsem o tehle nemoci nemela ani paru, si to vygoogluj at jsi pripadne pripravena, opravdova lahudka :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ústa ruce nohy? To jsem v životě neslyšela... Jdu to prozkoumat...

    OdpovědětVymazat
  3. Nám ji mimiňa chytla asi ještě v dětském domově, přivezli jsme ji minulý týden a dneska už jsme nakráčela k PLDD s celou smečkou, šestou starší měli, ti mají obyčejný katar HCD ale malá jako jediná má horečky a jinak jí nic není, poslechově a tak, všechno čistý. S požehnáním dr. jen srážíme a uvidíme co bude

    OdpovědětVymazat
  4. Proc krkavci matka???? U nas to bylo to samy...Stejne se to neleci (tedy pokud nejsou fib. krece), a kdyz, tak jen Nurofenem nebo Paralenem, takze no stress ! U doktorky jsme taky nebyli, protoze jsme u ni byli na preventivce asi 2 dny pred a na pruduskach Boban nic nemel, takze jsem ji to, kdyz bylo po, zavolala a ona mi rekla, ze jestli uz je fit, ze ho ani nemusi videt, ze by mi stejne zadne leky nepredepsala. Akorat me mrzelo, ze to nebyly ty zuby, ale ta šestá:) Tesila jsem se na dalsi zub:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My jsme si právě na zuby museli počkat a teď, jak jí to roste všechno najednou, tak to stojí za to :-)

      Vymazat
  5. Jachym mel taky sestou nemoc a ja taky nevedela, co to je. Pikantni na tom bylo, ze ji prodelal uz dvakrat ( ma 2,5) a to se rika, ze ji muzes chytnout v zivote jen jednou:-)))
    Takze nezoufej, priste uz to poznas:-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. Připojte se i do sítě přátel Google...
Marie