Powered By Blogger

pondělí 20. ledna 2014

Debordelizace aneb hračka, kam se podíváš

Do Majdina hracího koutku včera přibyl nový přírůstek. Stan na hraní - je žluto-modro-červený a je krásný. Manžel je nadšený. Já se snažím ho šoupat sem a tam po obýváku a najít místo, kam zapadne. Prvotní plán byl ušít malý pokojový stan na na hraní a odpočívání. Včera jsme byly s mámou v Ikee, obhlédnout nějaké látky potřebné pro výrobu a u východu jsme narazili na hotový dětský stan a ještě navíc ve slevě. Nebylo nad čím přemýšlet. Koupíme ho na zkoušku, jestli se osvědčí a když ano, dojde i na výrobu vlastního. Jen jsem si v tom obrovském prostoru skladů v Ikee nějak neuvědomila, jak je vlastně velký. Jak se bude líbit Majdě teprve zjistíme, byla na víkend u babičky a stan ji tedy bude čekat  jako překvapení. 

Je krásný... snad se bude líbit...


Tohle všechno mě vrací k myšlence, kterou už se dlouho zaobírám. S přibývajícím věkem dítěte totiž exponenciálně roste počet věcí (a nejen dětských) všude po bytě. Nikdy jsem nebyla domácí panička, co běhá s prachovkou každé ráno, ale co je moc, to je moc. Dětský pokojík pomůže, ale určitě to nezachrání. Navíc, ač to zní lákavě, myslím, že tvrzení "Bordel v bytě - šťastné dítě" tak úplně neplatí. Mít hodně věcí nejen, že mi zabírá spoustu času jejich udržováním a úklidem, ale nějak mi nedovolí mít čistou hlavu a dumat si o svých záležitostech. 

Řešení? Do jara daleko, venku hnusně, takže mám plán. Leden, únor a březen bude ve znamení debordelizace, reorganizace a vůbec udržitelného pořádku a systému v bytě. Pak vypukne jaro a to poslední, co bychom všichni chtěli o jarních víkendech dělat, je bojovat se zaneřáděným bytem. Jestli tohle čte můj manžel, tak ho prosím, aby se přestal nevěřícně smát... Tenhle závazek je veřejný a platí, takže mě klidně můžeš konfrontovat s výsledkem ;-)

A jak to máte vy? Zvládáte udržovat chod domácnosti i koloběh oblečení, hraček a všeho ve vaší domácnosti? Jestli ano, moc prosím o návod, jak na to. 

Přeji úspěšné pondělí a brzy se zase uvidíme...

M.

8 komentářů:

  1. Ahoj, taky jsem dlouho přemýšlela, že pořídím Viktorce stan (handmade z kartonu, nebo šitý), až se mi "pomstily" kamarádky a složily se jí na supr mnohafunkční stan - neříkám, že není pěknej, ale už jsem stihli ztratit všechny míčky a ten zvonek, co nejde odmontovat??? Takže poté, co o něj muž pravidelně ráno v ložnici zakopával a budil mě zvoněním, jsme mu udělali důstojnější místo v rohu obýváku...Slouží ale hlavně jako trucovna :)
    Taky jsem teď řešila problém se spoustou hraček a skoro žádným úložným systemem (a to navíc mám ráda přehled a pěkně všechno roztřízené - nádobíčko, pro panenky, oblečky, výtvarný apod.) Uvažovala jsem o nějaké sestavě z Ikei nebo dokoupení pár krabic, ale plastu doma moc nefandíme....
    Moje mamka přišla s moc pěkným nápadem - ušijeme Viktorce do hracího koutku veeelký kapsář se spoustou kapes na nějaké ty menší hračky a parády a hned bude stylově uklizeno. Výhoda je, že kapsář si ušiju podle svého, tak aby se líbil Viktorce a hodil se nám pěkně do obýváku.
    2 rady na závěr - před každou velkou událostí (narozky, Vánoce) vytřídím hračky, s kterými si malá nehraje a nebo už z nich vyrostla a schovám je; a kamarádka pochází z 5 dětí a její mamka zvolila chytrou taktiku - aby nemusela kupovat pořád nové hračky (každé dítko "počebuje" svého tygříka) a přece jednou za čas udělala dětem radost, hračky tajně v noci jednou za čas přebrala a 1/3 schovala na půdu a když je vytáhla, bylo to jako Vánoce:) a tak dokola...
    Doufám, že aspoň nějakou inspiraci jsem Ti poslala
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou půdou a tříděním je to dobrej tip, to zkusím... Já doufám, že s novým pokojíčkem se náš obývák znovu nadechne.

      Vymazat
  2. Tak v tomto silne pokulhavam, vubec nejsem organizacni typ, spis pekny chaotik, takze o nejakem systemu, kde by veci mely stale svoje misto u nas v byte, nemuze byt ani rec :-) snazim se to jo, ale prijde mi to boj jako s vetrnymi mlyny a tak radsi resim neco jineho :-) jinak recept, co s haldou nepotrebnych hracek bych taky potrebovala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) jsme na tom stejně. Přitom já mám pořádek fakt ráda... Jen mi pořád nějak uniká.

      Vymazat
  3. wow, pekný stan :) tiež sa už dlhšie chystám na "deep cleaning" v našom byte, takže sa teším na inšpirácie ;) ja si hovorím, že začať treba v malom, napr. s jednou policou v skrini a pokračovať, kým sa z toho nestane zvyk a každý deň potom bude aspoň nejaký malý kúsok v byte úplne "na poriadku" - len treba začať a riešiť to naozaj každý deň / samozrejme okrem všetkého ostatného ako bežne riešime/. Držím palce!!!
    inak všetko, čo už pre nás nie je a dá sa ešte využiť a potešilo by, väčšinou darujem... tak mám nielen dobrý pocit, že máme upratané, ale sa aj teším, že som niekomu urobila radosť ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Marie, zdravim te toto cestou, ozves se mi? Jestli nahodou s Majdou nelezite v knizkach. Jinak stan je uzasnej! Ikea ma skvely veci, v patek jsem tam kupovala garaze pro syna. Se zasoupavacima dverma a skluzavkou pro auticka...nema to chybu, hodinu si pak s tim vydrzel hrat!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, omlouvám se za odmlku, válčili jsme se střevní chřipkou. Jdu poslat mail :-) Stan se zatím osvědčil, Majdule v něm řádí jako šílená :-)

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář. Připojte se i do sítě přátel Google...
Marie