Powered By Blogger

pátek 3. ledna 2014

Vládneme kuchyni - domácí paštika zn. easy

Zdravím všechny,
dneska zase zabrousíme k nám do kuchyně a tentokrát pro vás mám recept na úplně jednoduchou domácí paštiku. Proč se dělat s domácí, když si ji můžeme koupit v obchodě? A už jste se někdy podívali na složení průměrné paštiky? Fujtajbl. Na to, abych si vyrobila vlastní šunku zatím nemám potřebné nádobíčko, ale paštika je fakt jednoduchá. A jelikož jí jíme tak čtyřikrát do roka, tak není nic jednoduššího, než si jí udělat doma a pořádnou. Docela dlouho jsem hledala recept, ale žádný pro mě nebyl tak akorát, takže tohle je výsledek zprůměrování toho, jak se zhruba paštika většinou připravuje. Dost obcházení okolo - začínáme.


Vidíte, že toho moc nepotřebujeme. Paštika - to jsou játra a tuk, všechno ostatní se dá obměňovat. V našem případě jsme zvolili kachní játra, vykoštěné vepřové koleno, provensálské bylinky, portské víno a máslo. Nejdřív upečeme koleno - maso šoupneme do pekáče, osolíme, opepříme, posypeme bylinkami. My máme čerstvé, ale klidně použijte sušené. Podlijeme vodou a pečeme. Záleží na troubě, já na 200 stupňů asi dvě hodiny. S játry je to jednoduché. Pokud si s nimi chcete pohrát, doporučuji vyřezat světlé části a na půl hodinky ponořit do mléka. Nebo nemusíte, je to vaše paštika. Játra krátce opečeme na pánvi, zalijeme portským, ještě chvilinku vaříme a necháme vystydnout, stejně jako maso.


Pak už to jde zase úplně jednoduše. Játra i maso umeleme v robotu s rozpuštěným máslem. Poměr zkuste odhadnout, záleží, jak máte tučné maso a jak moc jemnou chcete mít paštiku. Jak vidíte, malinko jsem to přepískla s množstvím. Já jsem paštiku vyráběla jako vánoční dárky a spousta mi jí zbylo. Dárkovou verzi jsem dala do zapékacích mističek, a pro jistotu ještě dodělala v troubě ve vodní lázni. Nakonec jsem mističky zalila dalším rozpuštěným máslem a pak šoupla vychladit. Ale nebojte se, stačí paštiku dát třeba do skleniček od dětské výživy a zavařit (v hrnci, na utěrce, napůl ponořené ve vodě, která se skoro vaří asi na 20 minut). Nebo pokud nejste takoví megalomani jako já a máte jí přiměřeně, tak ji prostě dejte do nějaké vzduchotěsné nádoby do lednice a snězte. Paštika je dost mastná, tak by měla chvíli vydržet.

Tak co, je to jednoduché? Pro mě je, neříkám, že to máte za chviličku, to ne. Trvá to půl dne, ale většinu času se to dělá "samo" a od vás to vyžaduje jen pár zásahů. Doufám, že se vám recept bude hodit. A co vy? Co si doma vyrábíte sami? Budu ráda za tipy i odkazy třeba na vaše blogy s recepty a tipy. Užijte si první letošní víkend a brzy na shledanou...

M.

2 komentáře:

  1. Wow, paštika vyzerá úžasne! Hneď by som si ju natrela na chlebík aj keď sme vegetariáni /ja nie až tak striktná a občas poruším pravidlá a práve pre takéto doma robené šmakovinky/ ;) doma si zatiaľ iba pečieme a varíme, no tento rok sa chystám aj prvýkrát zavárať a robiť výživy pre malinkú :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář. Připojte se i do sítě přátel Google...
Marie